Fly-fish & -tie, Nordics, camp, outdoor & tech.

PD1EG

PD1EG, was dat nu weer? En wat heeft het met vissen en outdoor te maken? Een aantal bezoekers van het blog hebben mogelijk het technische hoekje van dit blog al eens bekeken. Hier geen natuur, geen vissen of bindpatronen maar de wereld van techniek, radiogolven, zenders en ontvangers. Zolang je luistert naar deze radio signalen is er niets aan de hand. Maar wat als je zelf radiosignalen wilt maken, tja dan moet je daarvoor examen te doen. Je kan met… Continue reading »

De beste wensen voor 2024 / God Jul /Best wishes

For all our friends, contacts, collegues and so on…. have a great Christmas and the best wishes for 2024!!

Foto’s terugkijken Scandinavie 2023

Tijdens zo’n mooie vakantie zijn er ook wat fotos gemaakt. En traditiegetrouw worden ze na de vakantie over de maanden verder geselecteerd. Dit gaat heel anders dan tijdens onze blogs,  die we schrijven op een heel compacte notebook. Nu gaan de foto’s op het grote scherm en worden kritisch beoordeeld. Daarna worden ze verder bewerkt, rechtgezet en ook hier weer verder geselecteerd. We kregen veel reacties op de foto’s en daarom een selectie van de betere fotos voor de liefhebbers… Continue reading »

Denemarken–Noordkaap en weer terug naar huis

We pakken voor de laatste keer deze vakantie de daktent in, het is een beetjes mistig, en we gaan rijden! Onderweg merken we dat we nog steeds aan het eland-spotten zijn op de weitjes (ondertussen schijnt de zon), maar we zien allen wat reetjes. We evalueren de vakantie, en het is weer een hele mooie geweest. Veel mooie plekken, die we niet eens meer allemaal uit ons hoofd kunnen opnoemen, zes weken is ook heel lang. En we hebben hele… Continue reading »

We komen weer naar huis

De laatste keer hadden we een huisje, op de camping met de ezels. Het waaide, en zou harder gaan waaien. Maar dat viel uiteindelijk erg mee. In de ochtend leek het wel een beetje herfstig. De blaadjes van de berken begonnen al te dwarrelden. We reden eerst naar Gol, daar zagen wij wat de storm Hans had aangericht. Een overstroomde camping, huizen waarvan de huisraad buiten stond, en heel veel schade langs de weg en de rivier. Als een stel… Continue reading »

We zakken weer langzaam af

De camping waar ik het laatst over schreef was geweldig, na het posten zijn we nog lekker in de sauna geweest, we konden afkoelen in het meer, onder een prachtige maan! De volgende dag zijn we rustig vertrokken, we rijden langs de Ljusnan rivier, en op de Flatruet hebben we een heleboel rendieren gezien. En een stuk minder witte dan in het Noorden. Aan het eind van de mooie weg was een dorpje waar we een heerlijke hamburger hebben gegeten,… Continue reading »

Van Noorwegen naar Zweden en weer terug

We zijn net neergestreken op de Sonfjellscampen in Hedeviken, een hele mooie camping, en we kijken uit op het meer. We hebben stroom om met het ventilatorkacheltje wat vochtigheid uit de tent te blazen, maar de zon schijnt ook lekker. Eelco staat al te vissen en ga jullie vertellen wat we de laatste dagen hebben gedaan. Het begon met veel regen en veel knutjes (venijnige kleine bijtende vliegjes), we zien weer rendieren, onder andere bij de Vattenvall dam en energiecentrale.… Continue reading »

We rijden door het mooie Lapland

Na onze wandeling naar het Noordelijkste puntje van Noorwegen, hebben we heerlijk geslapen. De volgende ochtend scheen de zon, en op de camping liepen rendieren. We zien de laatste dagen veel rendieren, onderweg op de fjell, maar ook gewoon op de weg, bij iemand in de tuin, en bij de tunnels wordt gewaarschuwd dat ze daar ook lopen. Ze zijn niet schuw, maar komen ook niet naar je toe. Het is gewoon heel leuk om ze te zien. De meeste… Continue reading »

Rendieren op de meest noordelijke punt van Europa

We hebben een paar heerlijke dagen gehad, we beginnen bij de boot naar de Lofoten. Vanmorgen hebben we besloten om toch naar de Lofoten te gaan, en als het er te druk voor ons is, dan rijden we er snel weer vandaan. We doen eerst even boodschappen, waarbij we het statiegeld van de flesjes en blikjes doneren aan het Rode Kruis, waarmee je meedoet aan een loterij. Helaas staat telkens op ons bonnetje dat we niets hebben gewonnen. Vanaf Bognes… Continue reading »

Wandelen bij de Zeven Zusters, Svartisen en Sjunkhatten

We reden net voor de enorme plensbui de camping af. Onderweg kwamen we een paar keer een elektrische grasmaaier tegen, toen we die voor het eerst zagen, vonden wij dat heel bijzonder, maar nu zie je ze overal op de grasvelden, zelfs het voetbalveld heeft zijn eigen Husqvarna. In Bronnoysund was net de boot van de Hurtigrute aangekomen, en omdat het een beetje regende, hadden de passagiers een rood regenjack met een gele capuchon gekregen. Dat was een fleurig gezicht.… Continue reading »